HOE OVERLEEF IK BOOTCAMP?

Bijgewerkt op: 17 aug.

Kun jij je eerste bootcamp les nog herinneren?

Er komen zoveel mensen voorbij in de bootcamp, maar een aantal situaties blijven je zeker wel bij.

Gaby motiveert mij om het beste uit mezelf te halen.


Quote:

“Ik ben sinds een jaar begonnen met bootcamp bij Gaby. De eerste keer vroeg Gaby...en vond je het leuk? Mijn antwoord was nee, maar ik voel dat het goed voor me is. Ik ben aan een 10-ritten kaart begonnen met als doel, eerst echt proberen voor ik stop. Ik ben nu een jaar en vele strippenkaarten verder. Elke week is anders, Gaby motiveert mij om het beste uit mezelf te halen. Ze geeft ook advies over kleine aanpassingen in je voeding en/of beweegschema.

Sinds ik bij haar train voel ik me energieker en zit beter in mijn vel. Ik kan iedereen aanraden om bij Gaby te komen trainen.”

Deze klant antwoordde op mijn vraag of ze het leuk vond… Nee! Ik dacht dat ze nooit meer zou komen. Een aantal dagen later appte ze mij of ze een kaart mocht kopen en nu traint ze nog steeds bij mij.

Heb jij een proefles bootcamp gepland?

Met deze tips ga jij vol vertrouwen je eerste les in. Succes!


Bootcamp en water

Zorg ervoor dat je niet alleen voor en na je training genoeg drinkt, maar ook tijdens de training. Zelfs al loop je met gemak tien kilometer zonder waterstop, bootcamp is toch een ander verhaal. Steeds een paar slokjes tussendoor doen wonderen.


Bootcamp en kleding

Katoenen kleding is niet vochtafdrijvend en kan schuring veroorzaken, doordat je gaat zweten en het vocht dat je niet kwijt kunt. Hierdoor kun je oververhit raken. Kies het liefst voor speciaal materiaal dat extra vochtafdrijvend is en snel droogt. Trek bij kouder weer thermokleding aan en werk in laagjes. Een sportjas, wind en waterdicht is geen overbodige luxe.


Bootcamp en voeding

Sporten met een volle maag is echt niet fijn en niet handig om te doen. Neem daarom zo’n twee uur voor je bootcamples je laatste grotere maaltijd. Eventueel kun je een uurtje voor je les wel nog een snack nemen, zoals een banaan voor wat extra energie.


Bootcamp en rust

Start altijd rustig aan je eerste bootcamples. Je hoeft je niet mee te laten slepen door anderen, want daardoor ontstaat de kans dat je het niet volhoudt. Neem je tijd, bepaal je eigen intensiteit en train op je eigen niveau. Het belangrijkste is dat iedereen het naar z’n zin heeft. Gelukkig kan iedereen in mijn bootcamp meedoen, van jong en ouder.

Maar onthoud goed: je kunt écht meer dan je denkt! Geef niet te snel op.


Bootcamp en spierpijn

Spierpijn hoort erbij. Helemaal niet gek als je tijdens de training snel verzuurt en als je de volgende dag enorm stijve spieren hebt. Wil je er zo snel mogelijk vanaf? Ga dan even een extra rondje wandelen, zodat alle afvalstoffen uit je lichaam kunnen worden afgevoerd. Een warme douche kan trouwens ook goed helpen.

Of een beetje extra magnesium tegen vermoeide, stijve of verzuurde spieren.

Bootcamp tips?

Heb jij nog extra tips voor beginnende bootcampers?

Laat ze hieronder weten, zodat we elkaar kunnen helpen en motiveren!


Wil je een gratis proefles Bootcamp in Ypenburg - Den Haag doen?

Leuk! Neem even contact op.


Lees hier meer over bootcamp - outdoortraining.




15 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven