Heb jij een Personal Trainer? Dat wil ik ook!

De voordelen van een personal trainer

Een personal trainer is er voor jou, om samen met jou op maat een plan te maken, je persoonlijk te coachen en te trainen, zodat jij je trainingsdoelen gaat behalen.


Volgens wiki is een personal trainer:

Een personal trainer is een persoon die een certificering heeft behaald die aantoont dat hij een competentieniveau heeft bereikt voor het maken en leveren van veilige en effectieve trainingsprogramma's voor ogenschijnlijk gezonde individuen en groepen of mensen met medische toestemming om te oefenen. Ze motiveren klanten door samen te werken om doelen te stellen, zinvolle feedback te geven en door een betrouwbare bron voor verantwoording te zijn. Trainers voeren ook een verscheidenheid aan beoordelingen uit, te beginnen met een pre-deelname gezondheidsscreening en kan ook beoordelingen omvatten van houding en beweging, flexibiliteit, balans, kernfunctie, cardiorespiratoire fitheid, spierfitness, lichaamssamenstelling en vaardigheidsgerelateerde parameters (bijv. kracht, behendigheid, coördinatie, snelheid en reactiviteit) om relevante informatie die nodig is om een effectief oefenprogramma te ontwikkelen en het bereiken van de doelen van de cliënt te ondersteunen. Deze beoordelingen kunnen worden uitgevoerd aan het begin van en na een oefenprogramma om de voortgang van de cliënt in de richting van verbeterde fysieke fitheid te meten. Ze geven ook voorlichting over vele andere aspecten van welzijn, waaronder algemene gezondheids- en voedingsrichtlijnen. Om cliënten te helpen hun volledige potentieel in verschillende aspecten van het leven te bereiken, is een alomvattende cliëntgerichte benadering nodig, samen met de overtuiging dat cliënten vindingrijk zijn en in staat zijn te veranderen.

Gekwalificeerde personal trainers of gecertificeerde personal trainers (CPT's) erkennen hun eigen expertisegebied. Als een trainer vermoedt dat een van zijn cliënten een medische aandoening heeft waardoor de cliënt niet veilig kan deelnemen aan een oefenprogramma, moet hij de cliënt doorverwijzen naar de juiste zorgverlener voor medische goedkeuring. [1]


De 15 voordelen van een personal trainer op rij:

Personal trainers willen samen met jou kijken naar de mogelijkheden die er zijn om jouw persoonlijke (trainings)doelen te behalen.

Daarvoor is het belangrijk dat je zelf een doel hebt gesteld. Dat doel kan zijn gezondheid, spiermassa opbouwen, vet afvallen of bijvoorbeeld trainen om een sport test te halen.

Ieder heeft zijn eigen doel en een personal trainer past de trainingen hier zo goed mogelijk op aan, zodat het beste resultaat wordt behaald.

Realistische doelen

Je personal trainer helpt je om realistische doelen te stellen, die daadwerkelijk haalbaar zijn. Ligt de lat te hoog, dan werkt dat alleen maar demotiverend.

Liefst stap voor stap toewerken naar jouw mooie doel, zodat je vooruitgang blijft boeken.


Ben je geblesseerd of heb je klachten en je wilt toch trainen?

Dan zit je goed bij een personal trainer. Met de juiste kennis en vaardigheden en kennis van het lichaam en de bewegingsvormen, zal je snel en veilig je doelen kunnen bereiken.

Je krijgt persoonlijke begeleiding, waardoor jij het beste resultaat uit je zelf kunt halen.


Het beste wordt in jou en je trainingen naar boven gehaald door motivatie, stimulatie, doorzettingsvermogen en acceptatie.


Hulp bij de juiste lichaamshouding

Tijdens de trainingen leert de personal trainer jou door middel van coaching, je een correcte houding en techniek aan . Dit wordt vaak onderschat en mensen doen vaak maar wat. Helaas leidt dit laatste juist tot klachten en blessures. Het is van uiterst belangrijk dat je leert om de juiste technieken te gebruiken en daar heb je je hele leven profijt van.

Persoonlijke wensen

Iedereen is anders en je personal trainer begrijpt dit. Daarom wordt het ook 'persoonlijke' training genoemd. Alles van een oude blessure tot een gesteldheid die van invloed kan zijn op je vermogen om bepaalde oefeningen te doen, kan van invloed zijn op je vermogen om je doelen te bereiken. Je personal trainer begrijpt dit en heeft de vaardigheden om met deze speciale wensen te werken.

Jouw doelen = jouw motivatie

Jouw motivatie is super belangrijk om je doelen te kunnen en willen bereiken. Je personal trainer ondersteunt jou hierbij, maar uiteindelijk ben jij degene die het moet doen.

Wil jij je doelen bereiken, luister dan goed naar de coaching van je trainer.

Maximaal resultaat door individuele aandacht.

Wil je maximaal resultaat halen door individueel te trainen, dan ben je bij een personal trainer aan het juiste adres. Door maximum effort te gebruiken in de workouts, behaal jij het meeste resultaat.

Persoonlijke aandacht

Het is van groot belang dat je van een personal trainer volledige persoonlijke aandacht krijgt. Er wordt namelijk goed op je houding, ademhaling en positie gelet en daar krijg je coaching in.

Heb je iemand die maar weinig aandacht heeft voor jou, maak dit dan bespreekbaar, want dat kan ten koste gaan van jouw resultaat, techniek en doelen.


Verbetering gezondheid

Door te bewegen zorg je dat er meer zuurstof in je bloed komt, gaat je hartslag, ademhaling en bloeddruk omhoog. We hebben veelal een sedentair (zittend) leven en daardoor is het zo belangrijk dat we in beweging blijven. Een uurtje trainen per dag, maakt je zittende dag, helaas niet goed. Dus kom op, veel opstaan en in beweging blijven. Ook helpt het bij depressieve klachten, ga dan meer de natuur in en gebruik de natuur als mindfulness.


Oprechte aandacht

Een personal trainer geeft jou oprechte aandacht en is voor jou een luisterend oor. Ook als je even niet lekker in je vel zit.

Maak dit bespreekbaar!

Structuur is de basis

Personal training kan je helpen om weer structuur in je beweging/sport te krijgen. Soms in de motivatie even weggezakt en dan is het fijn als je in de structuur terugkomt, zodat je weet wanneer je een afspraak hebt met je personal trainer.


Voeding

Ook voeding is een hele belangrijke voor voor- tijdens of na je training. Afhankelijk van je doel, kun je advies vragen aan je personal trainer hoe jij dit het beste kunt doen.


Schema’s

Vind je het heel fijn om een schema mee naar huis te krijgen, hoe je thuis, naast je personal trainingen ook zelf kunt trainen? Ook daarin kan worden voorzien. Vraag naar de mogelijkheden.


Haal het beste uit jezelf

We weten allemaal dat als je alleen traint, dat je je an eerder stopt, terwijl je echt nog wel verder kunt. Je mind zegt eerder stop, dan je lichaam. Wil je grenzen opzoeken, die passen binnen jouw mogelijkheden, dan kan je personal trainer jou helpen bij het verleggen van je grenzen. Bespreek dit eerst zorgvuldig met elkaar.


Vragen?

Je vragen kun je altijd aan je personal trainer stellen. Graag zelfs, want daarmee helpen we je weer verder op weg.



Het is mooi werk om jou bewust te maken van trainingsvormen die je nog niet kent, om je onze kennis en vaardigheden mee te geven, zodat je er zelf ook iets mee kunt in je eigen trainingen en om je met oprechte aandacht verder te helpen om jouw doelen te bereiken. Pas als jij zeer tevreden bent over je behaalde doelen, dan zijn wij dat ook.


Zoek je een Personal Trainer in Ypenburg - Den Haag? Neem dan contact met ons op.




2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven